Letat fynd på skånska landsbygden

Jag har varit sjuk hela veckan och därför inte haft kraft att blogga. Tack alla som tittat in under tiden!
 
Det blev tyvärr inget möte med ETU förra fredagen. (De ska bedömma min affärsplan åt Arbetsförmedlingen.) Först blev personen jag skulle träffa sjuk och sedan jag. Imorgon, måndag, ska mötet äntligen bli av! Jag lovar att skriva hur det gick!
 
Just nu är jag i Skåne hos mama. Om ni kommer ihåg, så hade en av följarna på @virensat erbjudit mig gratis butiksinredning, så jag åkte dit idag för att titta. Tyvärr var det inte särskilt mycket som jag kunde ha. Det fanns inga hyllor och det är det jag behöver mest. Men lite fick jag med mig och jag är jättetacksam att vi fick komma och titta! 
 
Det blev en fin dag ändå! På vägen hem stannade vi vid varje loppis vi såg. Vi besökte minst 5-6 stycken! Här är det många som har loppisar i lador vid huset. Jag gjorde inga stora fynd, men hade jättekul! Köpte lite mässing, så jag har nått att putsa, haha!
 
 
 
Här hemma hos mamma rotade jag i hennes smyckeslådor. Hon har jättemycket!  Bl.a. så har hon en fin samling bärnstenshalsband. En av dem är två meter lång och några har stora fina stenar.
 
 
Det ena halsbandet blev jag helt kär i. Den har stora fyrkantigt slipade stenar, som är vackert genomskinliga med små fossiler i (inga kryp dock).  Den är SÅ jag och SÅ 60-tal. Tyvärr hjälpte det att varken böna eller tjata, haha. Jag får ärva den, sa hon, istället för att få den nu.
 
 
Vi hörs imorgon! Kram på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Så underbart halsband 😻// retrokattis 😘

skriven
#2: Anna

Nä, fy, för din mamma här! Har så många halsband som hon inte hinner använda och inte låter dig få ett av dem redan nu...vi har inte råd att skjuta upp saker på morgondagen och situationen kan ändra sig förr än vi anar. Hoppas hon tänker över vad hon sade :)

skriven

Kommentera inlägget här :