Äntligen!!

Igår hade jag den bästa dagen på riktigt länge! Inte minst för att vi hade jättefint väder här i Göteborg. Det var riktigt soligt och varmt hela dagen. 
 
På förmidagen hade jag ett möte på Coompanion där vi bollade idéer kring bla crowdfunding och lån. Om jag ska öppna i juli, som jag hade tänkt mig, så måste jag snarast börja med finansieringsplanerna. 
 
Crowdfunding, även kallat gräsrotsfinansiering, innebär att man vänder sig till många människor som tillsammans hjälper en att få ihop kapital. Personer som väljer att bidra med kapital till ett företag, tror på affärsidén, produkten eller vill helt enkelt stötta en. Jag kommer att skriva mer om hur jag lägger upp det. Många har, genom virensar, visat intresse att bidra en mindre summa och på så sätt stödja idén att förvadla @virensar till en fysisk butik. Därför är detta definitivt en finansieringsform som jag kommer att använda, inte minst för att ni ska kunna fortsätta vara en del av processen. @virensar skulle inte vara något utan alla er som annonserar och stödjer sidan. Jag vill göra detta tillsammans med er!
 
 
På eftermidagen hade jag äntligen möte med ETU. Han som hade granskat min affärsplan tyckte det var en superidé. Jag hade förväntat mig en utfrågning, men det blev bara ett trevligt samtal. Som många andra, blev han nostalgisk över att se varor från sin barndom och såg fram emot att bli kund. Han tyckte att affärsplanen var välskriven och bra utformad. Detta innebär att han rekommederar Arbetsförmedlingen att ge mig Starta Eget-bidrag. Troligen får jag svar från AF nästa vecka.
 
 
Sedan hade jag ett samtal med hyresvärden för lokalen. Hon ville veta hur det går och bad mig ringa till Miljöförvaltningen, för att kolla upp vilka krav de ställer på att ha en fikahörna i butiken. Annars finns det inga hinder för mig att hyra lokalen. Vi ska bara bestämma datum för påskrivining, så fort jag har alla papper i ordning - dvs från AF och registrering hos Skatteverket.
 
Och på kvällen bjöd min kille ut mig på middag för att fira att jag kommit så långt. Han var stolt över mig och jag är så supertacksam att ha en sån underbar man vid min sida. Skönt med stöd hemmifrån!
 

Kommentarer :

#1: Per-Ove

Va roligt att planer ser ut att bli verklighet. Lycka till!

Svar: Tack! Jättesnällt av dig!
Melisa

skriven
#2: Pernilla

Melisa, detta låter ju jätteroligt! Jag är gärna med och hjälper dig på något sätt. Håller tummarna för att du kommer få starta eget-bidraget ifrån AF. Kram ifrån Pernilla/Lara Lovelocks på Instagram

Svar: Tack!! 😘
Melisa

skriven
#3: RetroKaisa

Så roligt!!

skriven
#4: Anonym

Fantastisk 💃 Nu händer det 😍 "Retrokattis"

skriven
#5: Anonym

Så härligt att det går bra. Det ska bli en fröjd att besöks butiken i sommar. En tripp från Värmland till Götet finns med i planerna. 💪🏼Hälsar Inger Z

skriven

Kommentera inlägget här :