Är man beroende så är man...

Sent i onsdags kom jag hem till mormor i Småland. På Skärtorsdagen ville jag såklart gå på loppis, speciellt då jag fick veta att ny butik öppnat! Är man beroende så ÄR man. :D
 
Alla älskar loppis idag och det öppnas fler och fler butiker över hela landet. Det verkar som marknaden aldrig blir mättad. I lilla Mönsterås, där jag är just nu, bor det ca 5000 personer och här finns hela 5 butiker som säljer second hand. Som vi alla märkt har stigande popularitet även lett till stigande priser, något som jag egentligen inte förväntade mig här ute på vischan. Så jag drog till den nya Shalom-butiken för att leta fynd. Det blev tyvärr inte mycket av den varan...
 
Köksbordet med Perstorps-platta på bilden ville de ha 1800kr för. De hade märkt den med "Virrvarr, Sigvard Bernadotte". Jo han må ha designat plattan, men han har inte byggt själva bordet med sina egna händer! De hade även en Italiensk herrbetjänt i samma prisklass. Båda av dessa värderas till ca 800kr på auktioner i storstäder.
 
 
Jag hittade några småprylar och promenixade vidare till Röda Korset, som är en pytteliten butik som drivs av två supertrevliga äldre damer. Utbudet är inte stort, men alltid hittar man något.
 
 
Här är vad jag hittade i de båda butikerna. Kanske hittar ni dessa prylar i min butik när jag öppnar. ;) Den lilla skålen med lock är från Norska Figgjo Flint och heter Victoria, Turi Design. Den är så söt att jag inte ens brydde mig att den har ett nagg. 
 
Den gamla måttskålen är lite rolig.
Måtten på ena sidan är: 1 Kubiktum, 1 Jumfru, 1/2 Kvarter, 1 Kvarter.
Och på andra sidan finns måtten: Spetsglas, Vinglas, Kaffekopp (ca 3ggr mer än vinglas), Tekopp.
 
 
Själva duken, som jag hittade på Röda Korset, var jag mest nöjd med, som ni kan förstå.
 
Hoppas ni uppskattade mitt första försök till bloggande! Jag uppskattar all hjälp och goda råd jag kan få. 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Duken är helt fantastisk 😍 Mässingsljusstakar med hjärtan har jag också!

Svar: Tack! Blev riktigt glad när jag såg den. Ljustakarna med hjärtan är nog inte så ovanliga men superfina ändå. :) Kram!/Melisa
Melisa

skriven
#2: Johannallich

Kul med en ny blogg att läsa! Fortsätt skriva och visa!!

Svar: Tack för peppen Johanna! Är ju helt ny på det här så jag hoppas jag blir bättre med tiden. :) Kram! /Melisa
Melisa

skriven
#3: Anonym

Kul läsning, bara fortsätt. Ser fram emot att besöka din butik.

Svar: Tack! Ska bli så kul med butik! Du är jättevälkommen! Kram! /Melisa
Melisa

skriven
#4: Anonym

Kul att du bloggar. Följer dig gärna både här o där😎Det genuina intresset för loppis har blivit så inne att det tyvärr fått prisbilden rusa. Visst är det lite synd men vill man klara in livhank på det samtidigt som det är ens stora intresse, ja då förstår man det ju. Men inland häpnar man. Jag vill bara önska dig stort lycka till med din nya resa. Jag har min kvar...hälsar Inger Z

Svar: Tack så mycket Inger! Är supertacksam att kunna dela allt detta med sånna underbara människor. Lycka till med allt det egna! Kram! /Melisa
Melisa

skriven
#5: Anonym

Kul att du bloggar. Följer dig gärna både här o där😎Det genuina intresset för loppis har blivit så inne att det tyvärr fått prisbilden rusa. Visst är det lite synd men vill man klara in livhank på det samtidigt som det är ens stora intresse, ja då förstår man det ju. Men inland häpnar man. Jag vill bara önska dig stort lycka till med din nya resa. Jag har min kvar...hälsar Inger Z

skriven
#6: Retrokattis

Så kul att följa din blogg 😍 Duken helt fantastisk 💚 Mässingsljusstakar med hjärtan har jag också.
Ska bli jättekul när du öppnar butiken. Då blir det "åka" av 😉 Då blir det till att hyra en hylla 😃

Svar: Hej fina Kattis! ❤️ Visst är den fin! Ser fram emot nya retroträffar och events som jag kommer att ha i butiken. Ska bli så kul! Tack attt du alltid finns där! Kram! /Melisa
Melisa

skriven
#7: Pia

Hej Melisa!
Lättläst och roligt att läsa, jag kommer att följa din resa!
Gärna lite fakta då och då när det passar. Lycka till! /Kram Pia.

Svar: Hej fina Pia! Ska försöka blanda. Har svårt att köra enkelspårigt och bara skriva om ett ämne. :p Blir nog både fakta och personligt. Tack att du alltid finns där! Kram! /Melisa
Melisa

skriven

Kommentera inlägget här :