"Lilla gumman"

ETU-mötet blev ombokat igen, till imorgon.
Men nu ska det äntligen bli av. Håll tummarna!
Har även fått ett möte med Coompanion imorgon, ska bla fråga kring finansiering genom crowdfunding. 
 
Jag fick tips om ett företag som säljer begagnad butiksinredning och gick dit för att titta på hyllor. Det var allt annat än ett trevligt upplevelse. Ägaren var jättekonstig och behandlade mig som "lilla dumma flickan" till en början. Jag är ju både ung och tjej, vad vet jag om företagande egentligen... 
 
Han försökte vara rolig med världens sämsta skämt och var helt oseriös, tills jag fick nog och röt ifrån. Med bestämd ton sa jag "antigen tar du det här seriöst, svarar på mina frågor och ge mig priser, eller så går jag nån annanstans!" Hans sett kanske går hem hos medelålders män, men mig behandlat man inte så!
 
Då skärpte han sig plötsligt, började faktist lyssna på mina frågor och ge mig exakta svar på det jag ville veta. Jag antecknade priser under tiden vi gick runt och var tydlig med vad jag ville. Han verkade imponerad och bad om ursäkt minst 10 ggr. Han insåg väl äntligen att han kunde förlora en kund.
 
Egentligen har jag ingen lust att gå dit igen. Särskilt superbilligt var det inte heller, men konstigt nog verkar han vara den ända i stan, som säljer den typen av varor. Har verkligen letat!
 
Det blir spännande att se hur allt kommer att lösa sig! :D 
 
 

Kommentarer :

#1: Tina

Bra gjort av dig att ryta ifrån. Fy för sådana gubbar, men bra att han bad om ursäkt. Hoppas att han fick sig en tankeställare.

Svar: Tack Tina! Det hoppas jag också!
Melisa

skriven
#2: Retrolux

Heja! Dålig attityd av honom. Kan du inte satsa på att hitta andra hyllor? På loppis?

Svar: Ska leta på! Alternativet är att köpa nytt och prisskyllnade är inte inorm.
Melisa

skriven
#3: Anonym

Bra att du vågade säga ifrån!

skriven
#4: Anonym

Bra att du vågade säga ifrån!

skriven
#5: Pia

Bra att du har skinn på näsan! Kan du inte söka efter inredning på din Virensar-sida? Kanske någon som går i tankar att byta inredning i sin butik, eller känner någon? Mycket slängs ju, tyvärr...

skriven

Kommentera inlägget här :