Att komma 3år för sent.

Sitter på tåget hem till Göteborg. Det har varit skönt att komma bort några dagar och ladda batterierna, inte minst med hjälp av mormors goda matlagning. Mamma var också där och hälsade på. Hon hade med sig jättegoda småkakor som hon bakat i gammaldags metallformar. Fulla av nötter och florsocker på. Måste be om receptet.
Jag åt hälften av dem, helt själv! 😄 Tur att jag älskar 60-tal och många av klänningarna är a-formade! 

På tal om klänning... promenerade genom Mönsterås i torsdags och gick in i butiken Klänningsshop, som har funnits där sen 60-talet. För länge sen hörde jag rykten om att de har ett stort lager de aldrig gjort sig av med. Så jag gick in och hälsade och frågade om det. (De känner mamma och var glada att jag kom in) Då berättar de att de hade sålt alla deadstock-klänningarna från 60- och 70-talet för bara tre år sedan till någon antikhandlare från Kalmar. De hade skyltat med dem på skoj och han kommit in. Men oooh att man inte hade bättre tur! Undrar vad som blev av dessa klänningar sen.

Imorgon ska ja tillbaks till Starta Eget-kursen. Det kommer att komma någon från SEB-banken och prata om bankens företagslösningar. Skönt att få lite svar på alla frågor som snurrar just nu.
Taggar: resor, vintage;

Kommentera inlägget här :