Mer fika åt folket!

Igår pratade jag med Miljöförvaltningen angånde fikahörnan. För mig är det viktigt att den sociala biten vi har på Instagram, även följer till den fysiska butiken. Jag vill att vi ska kunna umgås, prata retro, tipsa varandra och allt som vi gör online, fast nu genom att träffas på riktigt! Därför är fikahörnan ett måste! Dock tänkte jag inte driva något avancerat café. Det bli mer kaffe i retrotermos och någon god kaka till. Vad för kakor tycker ni passar temat?
 
Miljöförvaltningen sa att eftersom jag inte kommer att tillaga någon mat i lokalen, så tillhör det "låg risk". Jag behöver skicka in en anmälan om livsmedelsverksamhet, så kommer de och tittar in när jag öppnat. Man kan läsa på deras hemsida hur man ska sköta den delen av verksamheten. 
Visste ni förresten att man måste ansöka och betala avgift för minsta lilla grej man vill göra? Tex spela musik från radio i lokalen, 1000kr/år. 
 
Ibland får jag presenter från Insta-följare som är tacksamma att ha fått hjälp med sina annonser, eftersom jag inte tar betalt för att lägga upp. Den här veckan fick jag finpost delux! Jag fick fem rullar retrotapeter till butiken. En av dessa ska definitivt upp i fikahörnan! Det här är också en typ av crowdfunding, att man bidrar med något för att hjälpa till. Nu behöver jag även någon som är duktig på att sätta upp papperstapeter. haha
 
Den bruna i mitten är glittrig och ännu finare än på bild.
 

Kommentarer :

#1: RetroKaisa

Såååå snygga tapeter!😍 Va roligt att planerna går framåt!

Svar: Tack!! 😄💕
Melisa

skriven
#2: Pia

Då rekommenderar jag att spela musik från skiva! Måste vara radiotjänstavgift? Jättefina tapeter! Varma kramar från Pia.

skriven
#3: ANNA ANNA

Svar till Pia, här ovan. Nej, det är inte Radiotjänst utan STIM som ska ha den här ersättningen. STIM är en intresseorganisation (finns motsvarande i alla länder) arbetar för att upphovsrättsägarna (oftast den som skrivit en låt) ska få några ören varje gång deras alster spelas offentligt. Det är samma sak på discon,butiker,radio,coverband osv.

skriven
#4: Retrolux

Hepp! Jag saknar dina inlägg! Har du redan lagt ner bloggen?

Svar: Hej! Jag fortsätter skriva små uppdateringar på Instagramsidan @kvillehyllan. Bloggen tog fööör mycket av min tid och just nu hinner jag helt enkelt inte. Bäst att försöka få ordning på allt kring butiken först! haha Men jag hoppas jag kan börja skriva snart igen. :)
Melisa

skriven

Kommentera inlägget här :