Putsande meditation

Imorgon känns det som att mitt öde avgörs. Jag har möte med ETU, som ska granska min affärsplan. Det är de som avgör om jag får Starta Eget-bidrag eller inte. Därefter börjar allvaret med registration och allt.
När det blir för mycket ibland, så behöver jag göra något meditativ som stänger av tankar. Jag brukar tex måla, brodera, lägga pussel eller som idag - putsa mässing! haha
 
Konstigt nog tycker jag det är roligt att rengöra metaller. Tror det beror på att man ser resultat direkt. För ett par år sen trodde jag att just den gulröda färgen på äldre mässingen är den riktiga. Tänk vad fel jag hade. Om man putsar den så ser det ut som guld. Jag har nogra ljusstakar som ska säljas, så jag tänkte göra dem fina.
 
Hälften klara! Häxan Metallputs är riktigt bra!
Vill man ha en miljövänlig och mycket billigare produkt så kan man putsa med äppelcidervinäger.
 
Här ser man skillnaden.
Den vänstar är oputsad. På den i mitten har jag använt äppelcidervinägen och den högra Häxan Metallputs. Äppelcidervinäger rengör ganska bra, men ger inte samma högglans som putsmedlet.
 
 
Före och efter. Visst blir det fint?!
 
 
Då var alla klara! Bara brickan kvar. ;) Snart till försäljning på @virensar.
 
Brukar ni putsa mässing? Vad använder ni då för produkter?
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Porslinsfabriken

Vad fint att ha alla på en bricka, det är så mysigt med en massa ljus. 🕯✨

skriven
#2: Porslinsfabriken

Vad fint att ha alla på en bricka, det är så mysigt med en massa ljus. 🕯✨

skriven
#3: Petra

Tack för tipset! Nu ska det putsas hör hemma. 😁

skriven
#4: Anonym

Snyggt ✨✨ jag putsar ibland! Blir väldans mycket finare! 🍃 Retrokattis 🍃

skriven
#5: Anonym

Jag använder yes+citronsyra+vatten. Jag använder den mjuka delen på svamp. Super på både koppar och mässing och slipper lukt och farliga ämnen och det går fortare. Har fått tipset från en kakelugnsmästare.

Svar: Tack för tips! Har även fått veta att det funkar med tomatketchup! :)
Melisa

skriven

Kommentera inlägget här :